logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Music Norway på Trondheim Calling

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 01. feb, 2017

Satelittkontor, Session og panel om internasjonal presse.

Trondheim Calling, 2. – 4. februar, er musikkonferanse og showcasefestival. Arrangementet hadde 1000 konferansedeltagere, over 100 artister og totalt 6750 publikum i 2016.

Se konferanseprogrammet her

Music Norway bidrar i Session: Låtskriving, publishing og pitching, torsdag 2. februar kl. 14:00.
Les mer

Music Norways Promotion Manager, Erlend Buflaten, skal moderere et panel om hvordan nå ut til medier og journalister og hva som trengs fra artistenes og apparatets side for å få omtale i utenlandsk presse. I panelet sitter Andrew Trendell, Senior News Reporter hos NME (UK), Jan Schwarzkamp, Editor i Visions Magazine (Tyskland) og Andrew Hannah, Features Editor hos The Line of The Best Fit (UK). Tid: Fredag 10.00 i Clarion Livingroom 4.
Les mer

Music Norway, sammen med de regionale kompetansesentrene, lanserer utviklingen av Eksportskolen til programmene Session, Mentor og Master, fredag kl. 18:00 i Festivalbaren.
Les mer

Satellittkontor
Music Norway jobber for å eksportere og promotere norsk musikk internasjonalt. Via ulike tilskuddsordninger, sterkt internasjonalt nettverk og god kjennskap til de viktigste markedene kan vi bistå deg som er klar for å satse internasjonalt, om du er musiker eller bransjeaktør.

I forbindelse med Trondheim Calling åpner vi et Music Norway Satellittkontor i Trondheim hvor vi er tilgjengelige for bransjen som ønsker å snakke om sine eksportplaner. Med vårt nettverk og vår markedskompetanse kan vi bistå eksportklare aktører med å konkretisere planer og satsningsområder og hjelpe deg å finne relevante aktører for dine internasjonale ambisjoner.
Les mer

Disse kan du møte torsdag 2. februar kl. 12:00 på Clarion Livingroom møterom 3:
Kathrine Synnes Finnskog,
Direktør i Music Norway
Som direktør i Music Norway jobber Kathrine særlig med musikk- og kulturpolitiske spørsmål. Med flere verv i internasjonale nettverk kan Kathrine bidra med innsikt i langsiktige prosesser, strategier og internasjonalt samarbeid.

Erlend Buflaten, Promotion Manager
Erlend er ansvarlig for Music Norways internasjonale presseaktiviteter og jobber med å profilere norsk musikkindustri i internasjonale medier. Han kan gi råd om hvordan man jobber med internasjonal kommunikasjon og PR-arbeid fra Norge.

Lisbeth Medbøe Risnes, Head of Grants and Funds
Lisbeth er rådgiver på alt som omhandler tilskuddsordninger hos Music Norway. Hun tar imot alle henvendelser rettet mot tilskuddsordninger og oppfølging av søknader: Reisetilskudd, promotilskudd, øvrige/andre tilskuddsfunksjoner.

Vi gleder oss til å treffe deg i Trondheim!

 

Kommentarer

Relatert innhold