logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Fortsetter som direktør

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 25. sep, 2017

Kathrine Synnes Finnskog og Leif Holst Jensen (Foto: Carl Kristian Johansen)

Kathrine Synnes Finnskog får fornyet åremål som direktør i Music Norway.

Kathrine Synnes Finnskog har vært direktør siden opprettelsen av stiftelsen Music Norway i 2013, og har nå sagt ja til en ny åremålsperiode.

– Vi er veldig glad for at Kathrine har sagt ja til å ta en ny åremålsperiode på fem år, sier styreleder i Music Norway, Leif Holst Jensen.

– Hun er svært dyktig og engasjert, har klart å utvikle Stiftelsen Music Norway til en viktig felles ressurs for hele det norske musikklivet, og er motivert og klar for en ny periode. For styret var det ikke tvil om at vi ønsket at hun skulle fortsette, og vi opplever at hun har vår, bransjens og departementenes tillit. Vi fikk et nytt styre i vår, og det har vært viktig for det nye styret å gjøre en reell vurdering av mulighetene og eventuelle alternativer. Her var løsningen enkel, men god.

– Vi ser også på fornyelsen av åremålet hennes som en tillitserklæring til hele staben i Music Norway, sier Holst Jensen.

Åremålsperioden som Synnes Finnskog trer inn i varer fra 2018 og går ut året 2022.

– Jeg er veldig glad for tilliten jeg har fått fra styret og fra mine medarbeidere i Music Norway. Jeg er kjempemotivert til å fortsette i en jobb som leverer både på utfordringer og på oppturer, sier hun.

– Jeg opplever at Music Norway i løpet av sine første fem år har etablert seg som en relevant musikkorganisasjon for et norsk musikkliv med internasjonale ambisjoner. Markedet ute er viktigere enn noensinne for norsk musikkbransje og den internasjonale etterspørselen etter norsk musikk øker hver dag. Derfor er dette en viktig jobb, og ambisjonen er å levere på de behovene, kunnskapen og nettverkene som er viktige for å skape internasjonale muligheter for norsk musikkliv, sier Synnes Finnskog.

Kommentarer

Relatert innhold