logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Vi er klare for Trondheim Calling!

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 26. jan, 2018

Jonas, Erlend og Karoline er klare for å ta pulsen på Trondheim Calling. Møt oss på Pop Up Office eller i baren.

Music Norway Pop Up Offfice
Torsdag 1. februar:
Kl 12:00 Clarion Livingroom Møterom 2, Brattørkaia 1

I forbindelse med Trondheim Calling åpner Music Norway et Pop Up Office torsdag 1. februar 12:00 – 16:00 hvor vi er tilgjengelige for bransje som ønsker å snakke om sine eksportplaner.

Music Norway jobber for å eksportere og promotere norsk musikk internasjonalt. Via ulike tilskuddsordninger, sterkt internasjonalt nettverk og god kjennskap til de viktigste markedene kan Music Norway bistå deg som er klar for å satse internasjonalt, om du er musiker eller bransjeaktør.

Med et stort nettverk og god markedskompetanse kan vi bistå eksportklare aktører med å konkretisere planer og satsningsområder og hjelpe å finne relevante aktører for dine internasjonale ambisjoner.

Music Norway har bidratt til lage Session: MusicTech under Trondheim Calling som handler om potensialet i music tech og viser case studier av selskapene Pacemaker Music og Jam Buddy.

– Det er veldig moro å se at Trondheim med 7011 endelig har fått et eget initiativ for music/tech, en by som har et av landets sterkeste teknologi- og musikkmiljøer. All honnør til Aksel Morris Bjørnø og Kristoffer Aase som tok ansats til dette etter en meet-up vi kjørte på music/tech under Trondheim Playground i fjor høst. Music Norway har med glede bidratt inn med innspill og relevante kontakter og heier på initiativet, sier Jonas Vebner i Music Norway.

7011 har stått for programmeringen og arrangerer Session: MusicTech i samarbeid samarbeid med Trondheim Calling, Tempo og ENgage (NTNU) i tillegg til Music Norway.

Fra Music Norway kommer:

Jonas Vebner
Jonas er prosjektleder og drifter Music Norways kontor i Berliln, som håndterer det sentraleuropeiske markedet. Han formidler kontakt mellom norske og internasjonale fagfolk, og gir konsulent- og rådgivningstjenester til både norske utøvere og andre relevante partnere. Fra Berlin følger Jonas all aktivitet i sentral Europa, er prosjektleder for aktivitet i markedet, samt bistår norske festivaler og bransjetreff med kontakter og faglig innhold. I 2015 etablerte han et co-working space i Berlin, som i dag huser 15 musikk, media, og tech-selskaper.

Jonas er prosjektleder for Fram Marked Musikk, et lederprogram for norske eksportselskaper, og startet opp det nordiske eksportinitiativet Ja Ja Ja Music, som per i dag omfatter showcase-kvelder i London og Berlin.

Erlend Buflaten
Erlend er presseansvarlig i Music Norway og jobber særlig med å håndtere henvendelser og tilrettelegge informasjon om norsk musikk og norsk musikkbransje for internasjonale journalister og medier. Erlend håndterer internasjonal pressedeltagelse på norske musikkfestivaler og bransjetreff. Han leder paneler som diskuterer internasjonale PR- strategier, og bistår norsk bransje som ønsker internasjonale pressekontakter.

Erlend er prosjektleder for Master-programmet og jobber aktivt med rekruttering i musikkbransjen. Han samarbeider med de regionale kompetansesentrene for musikk, og har vært med på å utvikle programmene Mentor, Master og Session, som henvender seg til unge bransjetalenter. Erlend er ansvarlig for Music Norways sosiale medier, engelske nettside og sender ut nyhetsbrev til internasjonal presse og bransje.

Karoline Røed Tønnesen
Karoline er prosjektleder i Music Norway og har særlig ansvar for å koordinere alle prosjekter og delegatprogram i de nordiske markedene. Karoline jobber spesifikt med norsk deltagelse på nordiske bransjetreff og på Hokuo i Japan. Hun har oppsyn med aktiviteten på musikkfestivaler og bransjetreff i Norge. I tett dialog med norsk og internasjonal bransje, tilrettelegger Karoline for at innhold og gjester treffer behovene som meldes inn til Music Norway.

Karoline er prosjektleder for de internasjonale programmene under Øyafestivalen og by:Larm. Hun er ansvarlig for Music Norways seminarserie Åpent Hus, et gratis kompetansetilbud for hele bransjen.

Stikk innom for å slå av en prat!

Music Norway: Share a story, a friend and a drink!

Fredag 2. februar kl: 18:00 Festivalbaren, Kjøpmannsgata 44

Music Norway inviterer til uformell sammenkomst i festivalbaren. Møt oss og norske og internasjonale delegater for en liten prat før festivalnatten setter i gang.

Kommentarer

Relatert innhold