logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Åpent Hus: Hvordan få max ut av et nettverks-arrangement eller en showcase?

Av Åpent Hus: Hvordan få max ut av et nettverks-arrangement eller en showcase? Publisert: 13. feb, 2014

How to work bransjetreff!

Da er det straks by:Larm igjen! Og rett etterpå følger SXSW og The Great Escape. Utover hele året er musikkbransjen tilstede på en arena hvor man skal møtes, snakke sammen, spille, henge og aller helst gjøre avtaler.

Bransje- og showcasearrangementer hvor man deltar for å utvide sitt internasjonale nettverk er det mange av, og det er ikke alltid lett å vite hva man skal prioritere og når det er rett timing.

– Hva bør du bruke penger på og hvorfor?

– Hvordan jobbe effektivt og bedre sjansen til å oppnå målene du har satt deg?

Music Norway har invitert inn et erfarent panel som skal svare på spørsmål rundt dette og kanskje guide deg i riktig retning:

Claes Olsen fra Øyafestivalen har deltatt på unevnelig mange bransjetreff og showcasefestivaler, og sett disse fra både label- og bookingsiden. Han har et stort internasjonalt nettverk og er med på å arrangere Øya International, som er Øyafestivalen og Music Norway sitt nettverksarrangement.

Vegard Waske er fra by:Larm og Up Front Artists. Manager for blant annet Lindstrøm og Cashmere Cat og prosjektleder for by:Larms Internasjonale program som arrangeres i samarbeid med Music Norway. Vegard har hands on erfaring med hvordan bygge og bruke internasjonale nettverk. Han deler av sine erfaringer om hvordan bransjearenaer fungerer, og hvorfor de noen ganger ikke fungerer!

Mike Bell (US) har bøttevis av internasjonal marketing- og PR-kunnskap, samt erfaring gjennom Filter Media. Filter er en av samarbeidspartnerne til SXSW, og Mike kjenner de aller fleste amerikanske nettverksfestivalene godt. Mike har lenge fulgt den norske musikkscenen, og er i dag også manager for Maya Vik. Mike er Music Norways USA-konsulent for 2014.

Nina Finnerud er Music Norways UK/BeNeLux-ekspert og jobber nært med bransjearrangement som blant annet The Great Escape og Eurosonic.

Kathrine Synnes Finnskog er direktør i Music Norway og dagens moderator. Kathrine er tidligere manager og har lært mye av å være aktiv på internasjonal nettverksarenaer. Etter å ha reist verden rundt med alt fra Annie til Alexander Rybak, er erfaringene mange og nettverket bredt.

Velkommen!

Tid: Tirsdag 25. februar 14:00 – 15:30
Sted: Music Norway, Observatorietgt. 1 b
Påmelding: karoline@musicnorway.no, mandag 24. februar.

Kommentarer