logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Trade Mission New York

Av Trade Mission New York Publisert: 30. okt, 2014

Music Norway tar med seg norsk bransje for å møte representanter for forskjellige sektorer i amerikansk bransje.

Majoriteten av den amerikanske musikkbransjen holder til i New York og Los Angeles.

– Det er viktig at de fra den norske bransjen som jobber aktivt, og ønsker å jobbe aktivt med USA som marked, er jevnlig til stede for å knytte viktige kontakter og gode samarbeidspartnere, sier prosjektleder Helene Dolva Broch i Music Norway.

Music Norway har lagt opp til et lite fellesprogram for de norske selskapene i sessions hvor de får møte representanter fra sektorene live, label (major/indie), sync, PR og marketing. En del av tiden kan selskapene bruke på egne møter med nye eller eksisterende kontakter. Det er også lagt opp til et større nettverksarrangement hvor norsk og amerikansk bransje møtes.

– Musikkbransjemottakelsen i residensen til Generalkonsulen gjør vi i samarbeid med New York Universitys Clive Davis Institute of Recorded Music og Norges Generalkonsulat i New York. Det blir også et arrangement hvor vi møter og for høre om erfaringene til annet norsk næringsliv som er basert i New York-området, sier Broch.

Selskaper de norske deltakerne møter som del av programmet er blant andre:
Atlantic Records, Big Beat, Glassnote, Pinnacle, Bowery Presents, GBH , Songs Publishing, Bank Robber Music, Cornerstone Agency, Collide og REphlektor Incorporated

I tillegg til sektor-møtene kommer streaming-konferansen fredag 7. november på New York University (NYU), som Stein Bjelland fra NYU er en av tilretteleggerne for. Her skal blant annet Tidal-plattformen presenteres og forklares, og det vil blir et panel/Q&A som heter Making Sense of Where the Money Goes, der Tidal, Spotify og Erik Brataas fra Phonofile deltar.

Fullt program for streamingkonferansen her

Trade Mission New York varer fra tirsdag 4. november til torsdag 6. november.

Kommentarer