logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Showcase-mulighet på Midem

Av Showcase-mulighet på Midem Publisert: 23. jan, 2015

Midem lanserer nytt showcase-konsept. Frist for å søke er 10. februar.

I år blir den store musikkmessen Midem, som arrangeres i Cannes, for første gang flyttet til juni. I tillegg lanseres konseptet Midem Artist Accelerator, i samarbeid med Pepsi og Deezer. Dette er et showcase-konsept som er ment for å vise frem artister som har kommet et stykke på vei.

Ved å søke om å delta i Artist Accelerator innen 10. februar får man muligheten til å spille showcase på Midems hovedscene, samt vinne pass til Midems fire dager, mentor-workshop, promomuligheter gjennom Midems kanaler, medietrening, gratis jussrådgivning og mye mer.

Det er satt opp en del kriterier for å søke. Disse er:

– Ha platekontrakt med indie eller major
– Ha profesjonelt støtteapparat (management, osv.)
– Vise til presseoppslag og god oppslutning på sosiale medier
– Ha minst 5 offisielle konserter booket mellom 2014 – 2016
– Ha utviklet en strategi for karrieren, inkludert eksport

Juryen som plukker ut artistene består av et knippe bransjefolk fra USA, UK og Frankrike. Det velges ut 12. artister, og offentliggjøringen finner sted 26. mars.

Les mer om Midem Artist Accelerator her: http://www.midem.com/en/programme/live-music/artist-accelerator/

Kommentarer

Relatert innhold