logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Music Norway på Øya 2015

Av Music Norway på Øya 2015 Publisert: 07. aug, 2015

Foto: Tomas Lauvland Pettersen

Music Norway har i samarbeid med Øyafestivalen en rekke aktiviteter under festivalen. Her finner du oss!

Øyafestivalen og Music Norway har i mange år samarbeidet om bransjeprogrammet Øya International. Programmet er et tilbud til norsk bransje som jobber med eksport, og formålet er først og fremst nettverksbygging mellom norsk og internasjonal bransje og presse.

I år består Øya International av 120 internasjonale delegater og 47 norske. Blant de internasjonale gjestene som kommer i år, finner vi folk fra Sony Music (UK), BBC radio (UK), XL/Young Turks (UK). Windish Agency (USA), Budde Music (DE), Huffington Post Japan, Warner Music (DE), Transmusicales (FR) og en lang rekke andre aktører.

– Music Norway jobber tett med Øya festivalen og teamet i Øya International for å skape en unik opplevelse for våre internasjonale gjester og norske deltagere. Programmet legger opp til både faglig aktivitet og uformelle møtesteder som sammen skal skape en god ramme for nettverksbygging. Etter mer enn ti år med Øya International har vi funnet en god ramme, men passer også på å lytte til bransjen og tilpasse programmet underveis. Sammen med den norske musikkbransjen skal vi vise frem noe av det beste Norge har å by på av musikk, folk, natur og opplevelser. Vi skal ha det gøy og gjøre business, sier Music Norways prosjektleder Karoline Røed Tønnesen.

Vi kommer til å være svært aktive på våre sosiale medie-plattformer i løpet av festivalen, så følg oss der for siste nytt:

Instagram: musicnorway
Facebook: www.facebook.com/musicnorwayno
Twitter: twitter.com/MusicNorwayNO

Programmet for årets Øya International er som følger:

– Meet & greet
– Speed Meetings og nettverkssamling
– Pressetur til Kollensvevet
– Sosialt nettverksarrangement på en øy i Oslofjorden
– Omvisning på Munch-museet
– Eksklusiv midnattskonsert med et norsk band
– I årets Insiders Guide setter vi fokus på hvor viktig radio er for å breake artister I UK. I panelet har vi en representant fra et major label og et indie label samt en BBC Radio 1 DJ og en Radio plugger. Moderator er Nina Finnerud fra Music Norways UK-kontor.

I panelet:
James Passmore – Radio plugger, Plugged In PR
Will Street – Chess Club/Sony Music
Caius Pawson – XL/Young Turks
Phil Taggert – BBC Radio 1 DJ

– I samarbeid med Phonofile legger vi til rette for nettverksbygging inne på Øya festivalen. Se etter campingvognen i Mixed Zone!

Kommentarer

Relatert innhold