logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Åpent Hus: US Open

Av Åpent Hus: US Open Publisert: 21. okt, 2015

Nok en gang er det klart for åpent hus med USA som tema. Sammen med Rev. Moose fra Marauder (US) samler vi erfarne nordmenn som med glede deler sine innsidetips med deg.

Det er igjen klart for det årlige Åpent Hus med USA som tema hos Music Norway. På US Open møter du den amerikanske bransjepersonligheten Rev.Moose fra Marauder, en ringrev i den amerikanske visum-prosessen, Matthew Covey fra Tamizdat, og nordmenn med erfaring fra dette markedet. Alle har gode råd å dele med deg!

Kom til alt eller deler av dette; her får du rådgivning på hvordan du kan starte, bygge og utvikle karrieren og businessen din i USA. Hva må være på plass, hvor begynner du og bør du dra til SXSW? Visum må man ha, og drevne folk forklarer hvorfor og hvordan.

Dato: Onsdag 11. november.

Program for dagen:

09:00 – 10:00: How to enter the US market.
Rev. Moose (Marauder)

Er SXSW eller CMJ veien inn i det amerikanske markedet? Hva må du ha på plass før du eller dine artister skal vurdere å lansere deg på en showcasefestival? Hvilke partnere og nettverk trenger du, hvilke virkemidler skal du bruke? Rev. Moose tegner og forklarer.

10:00 – 11:00: Hvordan bygge business i USA.
Gisle Stokland i samtale med Simon Füllemann (All Access Agency), Erik Jansen (Jansen Plateproduksjon), Rev. Moose (Marauder) og Matthew Covey (Tamizdat).

USA er verdens største musikkmarked og norsk musikk er hot akkurat der akkurat nå. Norske bransjeaktører satser på USA og bygger business over dammen. Hvorfor gjør de det, hvordan har veien vært og hvorfor akkurat nå?

11:00 – 12:00: Workshop: VISA Quick Fix – hvordan får du orden på visum søknaden.
Matthew Covey fra Tamizdat og Rebeca Toledo har hjulpet til med visumsøknader mange ganger. De deler sine erfaringer og forteller deg hva du må ha på plass.

Påmelding – begrenset med plass.

12:00 – 13:00 Lunsjpause

13:00 –  14:30: Workshop: Jeg skal på SXSW – hvordan få mest mulig ut av det?
Claes Olsen og Birgitte Mandelid fra Øyafestivalen, Kathrine Synnes Finnskog og Helene Dolva Broch fra Music Norway, Erik Jansen fra Jansen Plateproduksjon og Rev. Moose fra Marauder inviterer til en workshop med tema hvordan får du best synlighet på SXSW og hvordan kan vi bruke hverandre.

Påmelding – begrenset med plass. Artister og bransjeapparat med artister som skal spille eller har søkt om å spille på SXSW 2016 blir prioritert.

Du kan delta på det som passer for deg – registrer deg her:

Rev. MOOSE – co-founder, Marauder
Rev. Moose stands at the forefront of developing artists and organizations from around the world. His newly launched boutique marketing firm, Marauder, customizes long-term strategies and services for each client’s specific needs in the North American market. Before founding Marauder, Moose greatly extended the international reach of The Syndicate’s radio, publicity, and marketing departments; additionally, during his many years at the helm of CMJ, he helped develop US programs for national export initiatives. His deep involvement with worldwide musicians inevitably directed him towards managing a diverse roster of international artists as co-owner of The Underground Management.

Matthew Covey – founding director, Tamizdat
He has worked in music and arts immigration since 1996. As a member of the critically acclaimed US/Slovak indie-rock band Skulpey, as Knitting Factory Records’ Amsterdam booking agent, and as the manager of Grammy Award winning band,the Klezmatics, Covey’s varied career has afforded him a comprehensive understanding of the entertainment industries. Covey is a founding director of Tamizdat, a 501(c)(3) non-profit that promotes international cultural exchange. He has presented and chaired panels on artist mobility issues at numerous conferences, including SXSW, CMJ, WOMEX, Folk Alliance, APAP, and Eurosonic. He holds a J.D. from New York Law, an M.A. from University College Dublin, and a B.A. from Oberlin College, and is admitted to the New York Bar.

Simon Füllemann – CEO, All Access Agency
All Access Agency is a high-end consulting, managing and teaching company primarily directed towards the music and entertainment industry. All Access Agency have over 25 years of experience in working in the market as well is in other fields and industries. Core competences are;

  • Industry knowledge
  • Brand development
  • Band development
  • Strategic networking
  • Product management
  • Project management
  • Event management

All Access clients include Werewolf Press, ByNorse, Skuggsja, Wardruna, DNB Bank Norway, Møst, Brak, Gramart, Midgradsblot Festival and Music Norway beside many others.
www.all-access-agency.com

Erik Jansen
Jansen Plateproduksjon har over de siste årene bygget seg opp et sterkt nettverk i USA med god distribusjon fysisk og digitalt, gode pr byrårer, gode radio promotører og generelt godt nettverk i bransjen. Jansen arrangerer også den offisielle kvelden med norske band på SXSW, for SXSW.

Kommentarer

Relatert innhold