logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Veien til Kina – på by:Larm

Av Veien til Kina – på by:Larm Publisert: 29. feb, 2016

MIDI Festival China

Nytt veikart og by:Larm-seminar om Kina.

Music Norway har produsert et veikart til Kina og det kinesiske musikkmarkedet.

Les her: (Veikartet er midlertidig tatt ned grunnet vedlikehold)

Det er det 12. veikartet vi publiserer. Se samlesiden for alle veikartene.

Torsdag 3. mars arrangerer Rikskonsertene og Music Norway seminaret China – Tapping the potential Hendrix Ibsen. Arrangementet er en del av by:Larm.

Kina er verdens mest folkerike stat og har over 1,3 milliarder innbyggere. IFPI mener Kina representerer en stor utappet kilde, med en online brukerbase på over 600 millioner mennesker og et stigende marked for lisensierte digitale tjenester. Markedet steg med 5,6 % i 2014 i verdi og videre vekst er forventet de neste årene.

Philipp Greper i Fake Music Media i Beijing har forfattet veikartet, og vil holde en keynote.

Stein Bjelland er moderator og i panelet sitter Jani Joenniemi of EARS (Europe-Asia Roundtable Sessions), DJ Miiiia (Shanghai), som vil snakke om Shanghais scene for elektropnisk musikk, og Ali Wali i Nora collective og manager for artister som Unge Ferrari.

Fredag 4. mars er det seminar om India.

Einar Idsøe Eidsvåg, prosjektleder i Music Norway, introduserer veikartet til India. I tillegg vil det være keynotes og et panel om India moderert av Claes Olsen, bookingsjef ved Øyafestivalen.

Arrangementet skjer på Pokalen.

Les mer her: Emerging Market: India

Også det arrangementet er et samarbeid mellom Rikskonsertene og Music Norway.

 

 

Kommentarer

Relatert innhold