logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Endringer på musicnorway.no

Av Pål Dimmen Publisert: 14. okt, 2016

Music Norways hjemmesider har fått en ansiktsløftning.

Som noen observante lesere muligens har oppdaget, ser forsiden vår ganske annerledes ut enn den har gjort de siste årene. Etter å ha analysert lesertrafikken, kom vi frem til et knippe endringer som er ment å legge bedre til rette for at leserne finner det de er ute etter.

Websiden er derfor nå i større grad basert på faste elementer fremfor en lang strøm av nyhetsartikler. På forsiden under menypunktene finner du nå en nyhetsmodul hvor man kan bla igjennom de viktigste og nyeste artiklene.

Under dette feltet finner du fire kategoribokser med viktig informasjon som oversikt over søknadsfrister, hvilke arenaer Music Norway er til stede på, samt andre ting som kan være spesielt viktig i perioder.

Til slutt har våre sosiale medier fått en mye tydeligere plass på forsiden, med feeder for Instagram, Twitter og Facebook. Det har også blitt enklere å melde seg opp på vårt nyhetsbrev via en påmeldingsmodul nederst på siden.

Innholdet under menypunktet Innsikt er også endret for å samle statistikker for innspilt musikk, rettigheter og livefeltet på ett sted. Ambisjonen er at det skal være enkelt og oversiktlig.

I tillegg har vi samlet rapporter om musikkbransjen, kreativ næring og annet innsiktsstoff som er relevant for den norske musikkbransjen og musikkinteresserte. På denne siden tar vi gjerne imot innspill på interessante rapporter, artikler og annet lesverdig stoff om den norske og internasjonale musikkbransjen.

Kommentarer

Relatert innhold