logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Musikk og tech møtes på Slush

Av Pål Dimmen Publisert: 04. nov, 2016

Foto: Jussi Ratilainen

Innovasjonskonferansen Slush i Helsinki lanserer sin første musikkdag i november. En rekke norske aktører er til stede.

Innovasjonskonferansen Slush i Helsinki, Finland, som arrangeres fra 30. november til 1. desember, har utviklet seg fra å være et studentdrevet lokalt initiativ for et par hundre mennesker, til å bli et verdenskjent event med avleggere både i Tokyo og Beijing med totalt 20.000 deltakere. Blant disse finnes rundt 2000 startup-bedrifter og 1000 investorer på utkikk etter det nye store.

I år lanserer Slush sin første musikkdag under konferansen. Music Norway har invitert til en workshop, hvor vi ønsker å se på muligheten for å ta et initiativ sammen med aktører som bryr seg om både musikk og tech. Målsettingen er å koble aktører som ikke kjenner til hverandre, men som samlet får en kompetanse som utløser innovasjon. De som deltar har erfaring fra start-ups, er i fagmiljøer eller i organisasjoner som har samme tanker og deler en ambisjon om å tilrettelegge for et miljø som driver innovativ problemløsing for en digital og global musikkindustri.

De norske deltakerne er:
Music Norway: Kathrine Synnes Finnskog og Jonas Vebner
Oslo Business Region: Jørn Haanæs
Technoport: Hermann Ørn Vidarsson
Trondheim Calling: Thomas Ryjord
Oiid: Frank Østevold
Phonofile: Trond Tornes
Katapult: Ida Faldbakken
Simen Eidsvåg, gründer
Maria Amelie, skribent

Nordic Playlist Radio Bar kommer også til Slush i år.

Det er fortsatt mulig å kjøpe pass til konferansen, og Music Norway kan tilby rabattkode som gir pass til 250€ (i stedet for 345€). Ta kontakt med post@musicnorway.no for å få koden.

Det finnes også egne pass for investorer. Se de ulike registreringsmulighetene her: http://www.slush.org/#register

Kommentarer

Relatert innhold