logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Hvordan investere i musikkbransjen?

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 18. nov, 2016

Se Kreativ Arena-konferansen i opptak her.

Tirsdag den 15. november denne uken var det duket for Kreativ Arena-konferanse på Sentralen i Oslo. Arrangører var Kulturdepartementet, Nærings- og fiskeridepartementet, Norsk kulturråd og Innovasjon Norge.

I tillegg til en rekke innlegg var det to panelsamtaler med sentrale aktører i feltet som diskuterte hvordan man kan oppnå økte inntekter, samt økt investering i og styrking av de norske kulturbransjene.

Ett av disse panelene satt Erik Brataas, daglig leder i Phonofile og Kai Robøle fra forlaget Waterfall Music. Robøle er styreleder i Musikkforleggerne og styremedlem i TONO. I panelet satt også Ole Jacob Sunde i Formuesforvaltning, Tor Jonasson fra svenske Salomonsson Agency, Anniken Fjeldberg i 657 og Christian H. Thommessen i responsAbility.

Disse diskuterte under fanen ‘Hva må til for å øke den private investeringen i næringen og hva må til for å realisere større verdier i de norske kulturbransjene?’

I klippet under ligger dette med tittelen Panel 2 på 197 minutter.

Kommentarer

Relatert innhold