logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Midemlab inviterer til startup-konkurranse

Av Pål Dimmen Publisert: 13. Mar, 2018

Pitching under Midemlab

Påmeldningsfrist er 21. mars

Midemlab er en internasjonal musikkrelatert startup-konkurranse som finner sted under Midem i Cannes i juni. Målet med konkurransen er å fremme innovative løsninger som kan hjelpe musikkindustrien med å bygge nye kundeopplevelser.

Siden oppstarten av konkurransen i 2008, har 217 musikk-startups fra 31 land deltatt.

Frem til 21. mars kan man søke om å delta, og 20 finalister vil bli plukket ut til å pitche sitt konsept under Midem.

Det er mulig å melde seg på i én av fire kategorier:

– Music creation & education
– Music discovery & distribution
– Marketing &data/analytics
– Experiental technologies – VR/AR, high resolution, IoT & hardware

Kriteriene som er satt, er som følger:

– Søker må ha mulighet til å være til stede på Midem hvis man blir valgt ut.
– Selskapet må være mindre enn 5 år gammelt.
– Løsningen må allerede være lansert eller i beta (business-ready).
– Søker må være uavhengig.
– Løsningen må være original og innovativ, med internasjonalt potensial.

Besøk Midems hjemmesider for å søke om deltakelse i konkurransen, samt for mer informasjon om Midemlab. Fristen er 21. mars.

Kommentarer

Relatert innhold