logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Undersøkelse: Norsk musikk i internasjonale markeder

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 06. des, 2018

Sigrid Solbakk Raabe (Foto: Per Ole Hagen)

Til deg som jobber med norsk musikk – skapende, utøvende, strategisk, kreativt eller administrativt.

Universitetet i Oslo (UiO) gjennomfører en stor spørreundersøkelse om digitalisering av norsk musikkbransje, og trenger svar fra alle som jobber med norsk musikk.

Forskningsprosjektet heter MUSEC og spørreundersøkelsen man har som formål å vite mer om hvordan strømmetjenester og nye medier former konkurransemulighetene for norsk musikk, og hvordan arbeidet til norske bransjeaktører endres i en musikkindustri som stadig blir mer global.

Les mer: MUSEC ved Institutt for musikkvitenskap

I spørreundersøkelsen ønsker MUSEC å høre om hvordan nye medier påvirker arbeidet til norske bransjeaktører på tvers av sjangere, roller, institusjoner og funksjoner i bransjen.

Det tar omtrent 10 minutter å besvare spørreskjemaet.

Delta her: https://skjema.uio.no/musikkbransje 

– Det er første gang en så bred survey om bruk av nye medier sendes ut til norsk musikkbransje. For å skjønne mulighetene for norsk musikk i en stadig mer global musikkindustri, er det viktig å vite hva strømmetjenester, sosiale medier og digital informasjon betyr for bransjen, økonomien og opphavsretten. Derfor håper jeg alle musikere og artister, komponister, låtskrivere, produsenter og folk som jobber i plateselskap, promo, publishing, management, booking og distribusjon svarer, sier Anja Nylund Hagen, postdoktor Insitutt for musikkvitenskap, og ansvarlig for spørreundersøkelsen.

Spørsmål om studien kan rettes til Anja Nylund Hagen a.n.hagen@imv.uio.no

Kommentarer

Relatert innhold