logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Eksportdagen 2019: Simen Idsøe Eidsvåg

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 28. mar, 2019

Simen Idsøe Eidsvåg i Sesong 1 og Fantasy Music Manager (Foto: Sesong1)

– Ingen grunn til at vi ikke skal gjøre det like bra som for eksempel svenskene.

Simen Idsøe Eidsvåg er kreativ leder i Sesong 1, som jobber med digital markedsføring, tradisjonell promo, digital promo, innholdsproduksjon og innovasjon innenfor musikk- og kulturbransjen. Idsøe Eidsvåg er også gründer av Fantasy Music Manager.

Idsøe Eidsvåg kommer til Eksportdagen 2019 fredag 29. mars for å snakke om mulighetene innenfor musikktech.

– Hva jobber du med akkurat nå?

– Vi hadde en vellykket beta-lansering av Fantasy Music Manager på by:Larm som har gjort arbeidsdagene i etterkant ekstra morsomme og spennende. Målet er å lansere fullversjonen i løpet av høsten, så nå om dagen har vi mange møter med mulige samarbeidspartnere, støttespillere og lagspillere.

– Hva er de internasjonale mulighetene for norsk musikktech?

– Jeg mener det er ingen grunn til at vi ikke skal gjøre det like bra som for eksempel svenskene. Verden ser til Norden. Vi har en solid digital infrastruktur, vi er gode på adapsjon av ny teknologi og høy tillit på bruk av digitale tjenester. Jeg vil påstå at det grunnlaget gir oss ekstra gode muligheter for å både innovere og teste ny teknologi eller teste teknologi brukt på en ny måte. Som da vil kunne ha stort potensial til å nå ut i hele verden.

– Hva ser du på som dine internasjonale muligheter?

– Hele verden er glad i musikk. Hele verden er glad i å leke og konkurrere med venner. Fantasy sport er en stor internasjonal industri. Vi mener Fantasy Music Manager kan bli det samme. Vi har varemerkeregistrert navnet i flere territorier og har mål om å nå ut i den store verden.

Sjekk Facebook-eventet til Eksportdagen, og meld gjerne fra at du kommer.

Kommentarer

Relatert innhold