logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

– Reeperbahn relevant for flere sektorer

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 19. sep, 2019

Erlend Gjerde i Indie Recordings.

For Indie Recordings er Hamburg-festivalen et logisk sted å møte internasjonale kontakter.

Erlend Gjerde i Indie Recordings har vært på Reeperbahn Festival tre ganger før i år. Festivalen har siden den første utgaven i 2006 vokst fram til å bli en av de ledende showcasefestivalene og møteplassene for musikkbransjen i Europa, hvor norske artister og bransjeaktører har hatt sterk tilstedeværelse gjennom flere år.

Les også: Norsk på Reeperbahn Festival

I år holde Gjerde en showcase med fire artister fra Indie, Lüt, The New Death Cult, Maraton og Atena.

– Det blir en hyggelig kveld der vi i samarbeid med en av de største festivalene i Tyskland, Summer Breeze, inviterer det som kan krype og gå av bransje i vår sjanger til konserter, fest og moro. I tillegg blir det tett i tett med møter på dagen som seg hør og bør, sier Gjerde.

Les også: Veikart til Tyskland

– Hvordan har Reeperbahn endret seg de siste årene?

– Jeg føler det har blitt en mye mer relevant arena for label-siden de siste årene. Midem har ikke samme posisjon, og med at flere av oss som driver label og forlag også har hendene litt i live-markedet er dette et logisk samlingssted for mange flere enn før føler jeg. Absolutt et must!

Les også: Tildelinger Bransjetilskudd

 – Hvordan vil du vurdere Reeperbahn som arena for norske aktører som opplever etterspørsel i Tyskland og ønsker å eksportere til det markedet?

– Det kommer jo an på hvilken sektor man er i, men mitt inntrykk er at om man driver med live, label, distribusjon eller publishing så kan man få veldig mye godt ut av denne festivalen, sier Gjerde.

Gjerde og Indie Recordings har mottatt tilskudd fra Music Norways Bransjetilskuddsordning for å representere Lüt, The New Death Cult, Maraton og Atena på Reeperbahn Festival.

Kommentarer

Relatert innhold