logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Digital sjekkliste for bransjetreff

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 26. sep, 2019

Fra Øya International (Foto: Henning Bjordal Stokka)

Hvordan maksimere din internasjonale tilstedeværelse.

Et solid internasjonalt nettverk er en av de viktigste forutsetningene for å kunne jobbe effektivt med eksport av norsk musikk. Hver uke deltar et stort antall representanter fra norsk musikkliv på internasjonale møteplasser relevante for deres felt og virke, og flere søker Music Norways tilskuddsordning ‘Møtevirksomhet’.

Ved å samle bransjens beste tips i en lett-anvendelig digital sjekkliste ønsker vi å maksimere tilstedeværelsen ved å gi råd om hva som kan være lurt å gjøre i forkant, underveis og i etterkant av arrangementene.

Veiledning til sjekklisten

Sjekklisten

Sjekklisten er en beta-versjon og vi håper på tilbakemeldinger fra feltet så vi kan skru dette verktøyet til så det oppleves så nyttig som mulig.

– Det er ikke tenkt at leseren skal følge punktene fra punkt til prikke. Sjekklisten representerer en ideell verden der vi vet at de færreste befinner seg, og vi vet at måten bransjen opererer på ofte er kompleks. Dokumentet representerer forslag og punkter til veiledning og vi håper at det er noe her som kan bidra til hjelpe personer i bransjen og kanskje sette nettverksbyggingen i system. Vi tar gjerne imot forslag til forbedringer sånn at vi kan modifisere verktøyet så det oppleves så nyttig og tett på virkeligheten som mulig, sier Vebner.

Forslag og tilbakemeldinger til dokumentet kan sendes til jonas@musicnorway.no

Dokumentet er utarbeidet av Jarle Savio i Longyear Utd og Mona Fimreite i Digital Heads på oppdrag fra og i samarbeid med Music Norway.

Kommentarer

Relatert innhold