logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Tina Brodal er Music Norways nye kommunikasjonsrådgiver

Av Carl Kristian Johansen Publisert: 28. okt, 2019

Tina Brodal kommer til Music Norway fra MER. (Foto: Carl Kristian Johansen)

Bli kjent med Tina!

Fortell litt om deg selv?

– Jeg er utdannet journalist fra University of Sydney, og har tidligere jobbet i nyheter og mediebransjen, før jeg for noen år siden begynte karrieren min i musikkbransjen for Lund Gruppen Arrangement (LGA). LGA står blant annet bak festivaler som Landstreff Stavanger, Palmesus og Elvefestivalen i Drammen, og i rollen som webredaktør og tekstforfatter fikk jeg oppleve alt som har med festivalproduksjon å gjøre, og fikk jobbe tett med artister og musikk i alle slags sjangre.

– Etter dette jobbet jeg som Digital Content Manager for MER, hvor jeg blant annet var ansvarlig for alle digitale kanaler som tilhører artistene Alan Walker og K-391. Det kreative universet og den enorme følgerbasen av «Walkers» som er blitt bygget opp rundt Alan Walker er utrolig fascinerende og var veldig spennende å jobbe med. En ekte norsk eksport-suksesshistorie!

– Hva skal du jobbe med i Music Norway?

– Som Kommunikasjonsrådgiver/International PR Manager for Music Norway er jeg en del av PR-teamet og skal bidra i organisasjonens strategiske kommunikasjonsarbeid, innholdsproduksjon til alle digitale flater og sosiale medier. Jeg har ansvar for internasjonalt PR-arbeid og nettverksbygging, og i å bidra å promotere og spre norsk musikk internasjonalt. Dette gleder jeg meg til!

– Hvorfor Music Norway?

– Norsk musikkeksport er noe jeg brenner for, og her i landet har vi en rekke meget dyktige artister, produsenter og låtskrivere som har bragt norsk musikk ut over landegrensene – og mange som ønsker å ta steget for å gjøre dette. Det å kunne jobbe for at bransjen skal satse internasjonalt og å fremme norsk musikk i utlandet gjennom Music Norway er utrolig givende!

Kommentarer

Relatert innhold