Av Tina Brodal Publisert: 21. nov, 2019
Den nordiske musikkbransjen drives fremover av artistene som dyrker sitt talent og treffer hjertene til publikum, men den drives også av menneskene bak artistene.
Det årlige prosjektet ‘Nordic Music Biz’ Top 20 under 30′ i regi av NOMEX, plukker ut 20 bransjetalenter fra de nordiske landene med formål om å vise frem den store mengden talent og kunnskap vi sitter på i Norge og Norden.
2019 var andre året på rad at kåringen trekker frem 20 unge nøkkelaktører i bransjen under 30 år som setter musikk fra Norden på det internasjonale kartet.
Forenes i Stockholm
28. og 29. november forenes årets og fjorårets utvalgte til «20 under 30» til Stockholm for å ta del i et spennende program om fremtidens trender i bransjen.
Under programmet med navnet «Future Industry» skal de utvalgte aktørene fra hele den nordiske bransjen for første gang samles for å nettverke og diskutere både mulighetene og utfordringene som venter dem i bransjen.
Les også: Nordic Music Biz’ 20 under 30: Hvordan har det gått siden i fjor?
CEO i by:Larm, Mina Evenrud, er en av deltagerne som skal være med på den nordiske samlingen i Stockholm.
– Jeg føler med utrolig beæret å være en del av gjengen som skal møtes til to intensive dager i Stockholm. Jeg ser frem til å bli bedre kjent med noen av de mest kreative og dyktige unge menneskene som kommer til å prege den nordiske musikkbransjen i tiden fremover, sier Mina Evenrud.
– Fra et by:Larm-perspektiv så er jeg sikker på at flere av de jeg skal møte kommer til å være viktig ressurspersoner også for by:Larm i årene som kommer, forteller hun.
Programmet i Stockholm består av besøk hos den norske ambassaden i Stockholm hvor deltagerne blant annet skal samles for å diskutere fremtidens musikkbransje. Det blir besøk av Ed Peto (Outdustry) som skal delta i en paneldebatt om Asia, samt forfatter Annah Bjørk, Tali Da Silva (SVT) og Thea Norqvist (Amuse) som skal diskutere og se tilbake på hvordan det siste året i musikkindustrien har vært og utforske forskjellige temaer knyttet til hvordan fremtiden vil se ut. Programmet avsluttes på dag 2 med besøk med panel og Q&A hos Spotify.
Disse deltar i Stockholm:
Agnete Hannibal Petri
Assistant Manager, ESCHO, Denmark
Andres Dahl
CEO Paperclip, Norway
Ankit Desai
Founder, Snafu Records, Sweden
Anna Kornelia Åberg
Founder/A&R/Manager, BLNK Music & Neiked Collective, Sweden
Anna Ásthildur Thorsteinsson
Marketing Manager, Iceland Airwaves, Iceland
Annika Oksanen
Agent & Promoter, Live Nation Finland
Anton Waltari
Rightsholder Relations Manager, STIM, Sweden
Camilla Adamsson
Head of Brand Partnership, Sony Music Sweden
Dan Karlström
Songwriter- & Producer Manager, Vivstilo, Sweden
Emma Finnkvist
Head of Local, Warner Music Sweden
Emil Byskov Valnert
Head of Brand Partnership, Warner, Denmark
Feniks Willamo
Agent & Promoter, All Day Agency, Finland
Jannika Nyqvist
Product & Promotion Manager at Universal Music Finland
Karen Norbakk
Manager, Mandelbaum, Norway
Margit Bøhn
Project Manager, Exploitation, Universal Music Sweden
Max Holmstrand
Project Manager/junior A&R, Refune, Sweden
Mina Evenrud
CEO, by:Larm Music Conference and Festival, Norway
Nicole O’Sullivan
Editor and Partner relations for Northern Europe, Apple Music
Rasmus Damsholt
Artist Manager, ATC Management Nordics, Denmark
Sindri Ástmarsson
CEO, Mid Atlantic Entertainment, Iceland
Sophia Olofsson
Senior Editor, Shows & Editorial, Spotify, Sweden
Nino Lintermo
Promoter, The Fried Music & Independent Artist Manager, Finland
Olivia Hessel
Head of label & partner relations, TEN Music Group, Sweden
Yonas Tesfamichael Aregai
Manager & Partner, MER, Norway
Yunus Daar
Manager, Nora Collective, Norway
I desember åpner nominasjonene for neste års kandidater for «Nordic Music Biz´ Top 20 under 30» .
20 under 30 er initiert av NOMEX, er samarbeidsorganisasjonen for de nordiske eksportkontorene; Export Music Sweden, Iceland Music Export, Music Export Denmark, Music Finland og Music Norway.
Fra Music Norway er Kathrine Synnes Finnskog, Sarah Winona Sortland og Tina Brodal til stede.
Kommentarer