logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Åpent Hus: Hvordan bygge en global digital markedsføringsstrategi?

Av Tina Brodal Publisert: 12. mai, 2020

I vår aller første heldigitale versjon av Åpent Hus har vi invitert bransje-eksperter fra UK og Tyskland, for å dele sin kunnskap og sine erfaringer om digital marketing.

Tid: 19. mai kl. 15:00 – 16:00, på Zoom.

Behovet for en tydelig og sterk digital tilstedeværelse et for tiden et brennhett tema. Nå som vi alle er avhengige av digitale løsninger for å kunne treffe målgruppene våre, er en god digital markedsførings strategi avgjørende.

Hvordan kan du best presentere deg selv eller artisten din for et stadig økende globalt publikum samt forstå de forskjellige strategiene bak hver plattform?

Les mer: Fra idé til handling: Music/tech gründere deler sine erfaringer

I vår aller første heldigitale versjon av Åpent Hus har vi invitert bransje-eksperter fra UK, USA og Tyskland, for å dele sin kunnskap og sine erfaringer om hvordan nå ut med digital markedsføring. Moderator Tim Dunham fra 777 Music og U OK? vil lede oss igjennom en paneldebatt med Rachel Stoever fra The Orchard US, Marie-Luise Helmer, direktør i Ease Agency GmbH, i Tyskland, samt Jamie Skinner, freelance digital media-konsulent fra UK, som blant annet gjør digital markedsføring strategier for artister på Modest! Management, Tap Music og Universal Music Group.

Moderator Tim Dunham fra 777 Music og U OK?

Moderator: Tim Dunham

Tim er medeier av de norske musikkselskapene 777 Music og U OK? (boy pablo, Kleerup, osv.). I tillegg er han en av grunnleggerne bak the nordiske kontoret av Ingrooves, hvor han jobbet som Director of Global Digital Strategy.

Paneldeltager Marie-Luise Helmer, direktør i Ease Agency GmbH

Paneldeltager: Marie-Luise Heimer
Marie-Luise Heimer har alltid vært engasjert i spenningsfeltet mellom digitalisering og musikk. Etter mer enn 6 år som Head of Artist & Label Marketing hos Spotify, er hun nå aktiv som aksjonær og administrerende direktør i Ease Agency GmbH. Hun jobber nå i byrå med å på best mulig måte utnytte mulighetene for streaming og digitalisering for artister og merkevarer. Før hun begynte i Spotify i mai 2012, jobbet hun for flere anerkjente selskaper og institusjoner innen digital musikk-markedsføring.

Hun jobbet blant annet som Manager Label Relations for Simfy, i label managementet til Zebralution og som frilans-designer av C’n’B i Köln. Marie-Luise har bakgrunn i digital musikkbransje fra studiene i musikkvirksomhet ved Popakademie Baden-Württemberg. Etter et opphold i Kalmar, i Sverige, fullførte hun studiene sine i 2010 med en grad i Bachelor of Arts.

Jamie Skinner er paneldeltager og freelance PR-konsulent fra London

Paneldeltager: Jamie Skinner
Jamie Skinner er en erfaren PR-konsulent fra UK. Skinner begynte sin karriere i Musikk-PR med kunder som Pink Floyd og deres turnéutstilling `Their Mortal Remains’, Reading & Leeds Festivals, The Rolling Stones UK “No Filter” Tour, Vevo, Sennheiser og mer.

I 2018 begynte han freelance i digital marketing, hvor han jobber med artister, management, og labels for å utvikle digitale strategier, sosiale medier, administrere DSP-partnerskap osv. Kundene hans inkluderer Aquilo (AWAL / Twenty Ten Management), Grace Carter, aboutagirl, Chelcee Grimes (Tap Management), Casey Lowry (First Access Entertainment) for å nevne noen.

Rachel Stoewer er visepresident, Artist Services for The Orchard US

Amerikanske Rachel Stoewer er visepresident, Artist Services for The Orchard US. Med over 15 års erfaring fra global markedsføring på kampanjer for artister som Adele, Bob Dylan, Childish Gambino, CHVRCHES, MGMT, Mumford and Sons, Passenger og Nina Nesbitt er hun nå ansvarlig for markedsstrategien på USA-baserte kampanjer for Artist Services-divisjonen. Rachel jobbet tidligere i London i 5 år med Cooking Vinyl og Glassnote Records, samt i New York hos Glassnote, Sony Music og Republic Records.

Kommentarer

Relatert innhold