logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Åpent Hus – Internasjonal PR: Hvordan fortelle din historie

Av Tina Brodal Publisert: 26. mai, 2020

4. juni arrangerer vi et Åpent Hus for deg som ønsker å lære mer om internasjonal PR og hvordan du kan formidle din historie på best mulig måte.

Internasjonal musikkmedia er i større endring enn noen gang. Å fortelle din historie på en engasjerende og unik måte kan være avgjørende for en god internasjonal utgivelseskampanje, og det å ansette riktig PR er utvilsomt en viktig del av dette.

Torsdag 4. juni, kl. 15-16. Sjekk ut Facebook-eventet her.

Webinaret finner sted på Zoom her.

I denne utgaven av Åpent Hus diskuterer vi hvordan man kommer på radaren til internasjonale musikkjournalister og media, samt viktigheten av å ha en god historie og å vite hvordan du skal fortelle den på en engasjerende måte. Hva må du ha på plass og hva du skal se etter når du ansetter en internasjonal PR konsulent?

Vi snakker med Kitty Lester, grunnlegger av Childhood PR, Inge Colsen, grunnlegger av Gold Atlas PR, Sven Städtler, head of PR hos verstärker og moderator Chalrotte Öquist fra Act Entertainment om hvordan gjennomføre en vellykket internasjonal PR-kampanje.

Bli kjent med paneldeltagerne:
Inge Colsen er født i Nederland og er grunnleggeren av New York-baserte PR byrået Gold Atlas, som blant annet presenterer klienter som Christine and the Queens, Pussy Riot, Alfie Templeman, Air/Nicolas Godin, og Boys Noize. En periode var også Colsen ansatt i PR- og marketingselskapet Girlie Action, hvor hun jobbet med stjerneartister som SIA og Calvin Harris tidlig i deres karrierer.

Kitty Lester driver Childhood PR som foruten å gjøre PR for artister også har spesialisert seg på festivaler og brands, og kobler internasjonale artister og events med Britisk media. Kitty har representert Øya Festivalen i 7 år, og har jobbet med Melt Festival (Tyskland), Sonar Reykjavik, We Love Green (Paris), NOS Alive (Lisboa), Splash Festival (Tyskland) sammen med kjente merkevarer i Storbritannia som YouTube Music og Eventbrite.

Sven Städtler er leder for PR hos verstärker i Berlin. verstärker, som oversettes til «forsterker», ble grunnlagt i 1995 og markedsfører og kommuniserer for musikk, band, artister og musikk arrangementer.  verstärker-teamet kab brukes til alt fra fullservicemarkedsføring til konsulentvirksomhet, og fra å være ledende byrå ned til et rent tjenestetilbud for målgruppespesifikke PR-løsninger. Nyere kunder har vært The 1975, Moses Sumney, Sharon Van Etten, Rufus Wainwright, Courtney Barnett, Bon Iver, Pet Shop Boys, Jade Bird og mange flere. Full liste over klienter her.

Moderator Charlotte Öqvist jobber i ACT Entertainment og leder deres avdeling for PR og kommunikasjon. Öqvist har siden 2010 jobbet som promotion manager i flere av Norges ledende musikkselskap. Først i EMI Music Norway, som senere ble slått sammen med Warner Music før hun beveget seg til Universal Music Norway og sist Little Big Sister. Gjennom hennes karriere har hun hatt ansvar for kampanjer med noen av Norges og Skandinavias mest spennende gjennombruddsartister som Susanne Sundfør, Lykke Li, Astrid S og Lars Vaular i tillegg til internasjonale kampanjer for giganter som Coldplay og Iron Maiden.

Music Norway tilbyr en unik mulighet til å få veiledning én til én på nett med internasjonale aktører, inkludert noen av disse. Les mer her.

Kommentarer

Relatert innhold