logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Årets master er i gang!

Av Tina Brodal Publisert: 31. aug, 2020

Masterkullet 2020. Aldin Duratovic er ikke avbildet og var med på samlingen over video.

I forrige uke ble årets første mastersamling gjennomført, og årets kull samlet seg for å bli kjent over to dager med faglig innhold.

Programmet besto av innhold knyttet til ledelse, historiefortelling og presentasjonsteknikk. Marit Høvik Hartmann, CEO og partner i Geelmuyden Kiese, stod for de to siste programpostene.

Årets programdeltakere kommer fra selskapene Warner Music Norway, Deadpop, Compro, No Earplugs, Made Management, Paperclip, MTG Music, Sony Music Norway, og Warner Music Norway.

Se alle deltagerne her

Viljar Siljan, manager og head of label i musikkselskapet Compro Artists, er en av deltagerne på årets master, og sier han ser frem til å bli kjent med de andre deltagerne, samt gå dypere inn i blant annet mentorordningen som master tilbyr:

– På første samling fikk vi et innblikk i veien videre, og ikke minst så fikk jeg møtt resten av deltagerne. Noen kjenner jeg fra før, andre ikke. Alle har hver sin unike bakgrunn, og medfølgende kompetanse, men fellesnevneren er at alle er utrolig dyktige, ambisiøse og hyggelige folk jeg ser frem til å bli kjent med. Når det gjelder programmet videre, ser jeg også frem til å gå nærmere inn på eksempelvis det å jobbe med eksport, samt mentorordningen som jeg syns virker veldig spennende, og et bra tilbud å ha med i Master, sier Siljan.

Imponert over nivået
Prosjektleder for Master, Nina Finnerud, sier hun er imponert over nivået på årets deltagere:

– Master er et av våre flaggskip-program og det er utrolig spennende å bli bedre kjent med årets deltagere. Nivået er igjen høyt og jeg er imponert over hva de enkelte har fått til allerede i ung alder. Dette lover godt for fremtiden til norsk musikkbransje, sier Finnerud.

Master er et skreddersydd ledelsesprogram for unge, dyktige og fremoverlente bransjetalenter i norsk musikkbransje. Dette er fjerde runde med programmet, som har som mål å sikre rekruttering av, samt ruste opp, bransjetalenter med internasjonale vekst- og lederambisjoner.

Les mer: Digital versjon av WISE Conference i Kina

Master består av inspirerende fagsamlinger samt individuell oppfølging over en periode på litt under ett år. Programmet gjøres i samarbeid med de regionale kompetansesentrene for musikk.

Gjennom fem fagsamlinger i 2020/2021 vil deltakerne tilegne seg relevant kompetanse innenfor alt fra musikkbransjekunnskap til tematikk som forretningsutvikling, strategi, ledelse, konflikthåndtering, forhandling og presentasjonsteknikk. Programinnholdet samskapes med deltakernes behov og leveres av Music Norways ulike prosjektledere samt ved hjelp av eksterne ressurser. Hver programdeltaker vil også få tilbud om mentorveiledning.

Neste samling i Master-programmet er 5. – 6. november.

Kommentarer

Relatert innhold