logo

Music Norway er norsk musikkbransjes eksportorganisasjon.

Nordic Talks: Utforsker løsninger i unntakstider

Av Tina Brodal Publisert: 17. jun, 2020

Denne uken legger Music Finland til rette for Nordic Talks, en ny samtaleserie på nordisk nivå mellom bedrifter og organisasjoner fra musikkbransjen.

Nordic Talks-serien har som mål å dele god praksis, ideer og tanker om fremtiden, som disse bedriftene og deres ansatte har funnet gjennom covid-19-krisen. I serien vil det totalt være fire samtaler, som senere vil bli transkribert og oppsummert til artikler på Music Finland sin nettside.

Les mer: BI-rapport: Musikkbransjen hardt rammet

Nina Finnerud er prosjektleder for Norden i Music Norway, og sier initiativet er både viktig og riktig med tanke på nåværende situasjon.

–Det ligger store eksportmarkeder rett utenfor dørstokken i våre naboland. Med Covid-19 ble friheten til å reise ut i verden begrenset og når grensene nå sakte åpner opp er det Norden som er først. Ved å samle noe av bransjen fra våre 5 naboland i regi av NOMEX for å dele erfaringer håper vi på tettere dialog og samarbeid, sier Finnerud.

Foredrag fra aktører som har klart seg
Hver samtale omfatter rundt 20 profesjonelle aktører fra den nordiske musikkbransjen. Foredragsholderne kommer fra selskaper som har vært i stand til å fortsette og utvikle virksomheten deres, enten via innovasjon, nye verktøy eller ved å effektivt håndtere dagens situasjon.

Temaene for de nordiske samtalene er:

  • Labels, management og publishers
  • Folk- og verdensmusikk
  • Samtidsmusikk
  • Livemusikkindustrien

Les mer om Nordic Talks her.

Kommentarer

Relatert innhold